بهترین برندهای دفتر ایرانی

زمان تقریبی مطالعه : 1 دقیقه
بهترین برندهای دفتر ایرانی

مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب یک دفتر چیست؟

قطعا وقتی وارد یک فروشگاه لوازم التحریر می‌شوید و قصد خرید یک یا چند دفتر را دارید، براساس استفاده‌ای که قرار است از آن دفتر داشته باشید، خرید خود را انجام می‌دهید. ممکن است به یک دفتر ایرانی دو خط برای مشق انگلیسی خود یا یک دفتر یادداشت کوچک برای یادداشت کارهای روزانه احتیاج داشته باشید. بر اساس همین نیازها می‌توانیم دفترها را دسته‌بندی کنیم تا درنهایت انتخاب بهتر و هوشمندانه‌تری داشته باشیم. مهم‌ترین ملاک‌هایی که برای انتخاب یک دفتر ایرانی وجود دارد:

  • خط‌های دفتر: در مرحله اول مسئله‌ای که مهم است، خط‌دار یا بی‌خط بودن دفتر است. از دفترهای بی‌خط برای طراحی و نقاشی استفاده می‌شود. دفترهای خط‌دار را می‌توانیم به چند دسته تقسیم کنیم: _ تک خط: برای انجام تکالیف و یادداشت‌های معمولی استفاده می‌شوند. _ دو خط: برای انجام مشق‌ها و تکالیف انگلیسی قابل استفاده هستند. _ چهار خط: برای انجام مشق‌های موسیقی استفاده می‌شوند. _ شطرنجی: که معمولا در طراحی، الگوکشی و قالیبافی از آن‌ها استفاده می‌کنند.
  • تعداد برگ‌های دفتر: انتخاب تعداد برگ‌های یک دفتر بستگی به استفاده‌ای که قرار است از آن دفتر بشود دارد، معمولا دفترها با تعداد برگ‌های 40، 50، 60، 80، 100، 200 تا 1000 برگ تولید و در بازار توزیع می‌شوند.
  • صحافی دفتر: دفترها از لحاظ صحافی و متصل بودن برگه‌ها به یکدیگر و نوع جلد با یکدیگر تفاوت دارند . صحافی دفتر‌ها معمولا فنری، چسبی، منگنه‌ای و دوختی هستند؛ که خود دفترهای فنری به دو دسته تک فنر و دو فنر یا همان دوبل تقسیم می‌شوند.
  • جلد دفترها: با توجه به افزایش تولید دفتر در ایران و سلیقه بی‌نظیر تولیدکنندگان دفتر ایرانی، جلد دفترها در انواع گوناگون: چوبی، چرمی، پارچه‌ای، طلقی، گلاسه و جلدهای معمولی کاغذی و مقوایی تولید می‌شوند.
  • طرح جلد دفترها: طرح روی جلد دفترها را با توجه به سلیقه افراد به دو دسته ساده و فانتزی تولید و راهی بازار می‌کنند.

 

مدیر
دوشنبه، 07 آذر 1401


برندهای لوازم التحریر ایرانی برند لوازم تحریر

فناوری‌های نوین از جمله اینترنت، امکان مقایسه برندها، قیمت‌ها و خرید آسان را فراهم کرده است و با وجود فروشگاه‌های معتبر اینترنتی، به‌راحتی می‌توان لوازم التحریر مورد نظر را از طریق اینترنت در سریع ترین زمان ممکن خریداری کرد.

مدیر

1 سال پیش

نظر شما

متن نظر